Površinski modeli se sastoje od velikog broja zakrpa (pojedinačnih površi) i prilikom modeliranja često se dešava da duž zajedničkih ivica nastanu uski procepi.
Zakrpe se prilikom modeliranja generišu na osnovu proračuna jednačina čiji se rezultati ponekad ne mogu savršeno poklopiti na zajedničkim ivicama. U ovim slučajevima se između zajedničkih ivica zakrpa pojavljuju veći ili manji procepi.

Tolerancija površinskog modeliranja predstavlja brojčanu vrednost najveće dozvoljene širine procepa između ivica zakrpa. Ako između zakrpa postoji manji procep od propisanog, CAD softver će spojiti (zašiti) dve površi u jednu. Ako je procep veći, softver neće moći da zašije površine jednu za drugu.
Tolerancija modeliranja je bitna kada se od površinskog modela pravi puni model. Ako bilo gde na 3D modelu postoji procep koji je veći od tolerancije modeliranja, softver neće moći napraviti "vodonepropusni" model (watertight model) i konverzija površinskog u puni 3D model neće biti moguća.
U praksi se često dešava da se tokom modeliranja pojavljuju procepi širi od tolerancije modeliranja. U takvim slučajevima najčešće ćete biti primorani da popravite model da bi ste ušli u toleranciju, mada postoje slučajevi kada to nije neophodno. Odluka da li treba popravljati model ili ne, donosi se na osnovu iskustva.
Ako nemate iskustvo u površinskom modeliranju nemojte menjati vrednost tolerancije modeliranja koja je unapredu podešena u softveru. Proizvođači softvera unapred podese toleranciju tako da zadovolji najveći broj potreba, stoga je velika verovatnoća da će Vam podešena vrednost odgovarati. Neke kompanije zbog svojih potreba koriste sopstvene tolerancije i ako budete radili za njih sigurno ćete biti obavešteni o toleranciji koju treba koristiti.
Različita tolerancija može izazvati velike probleme prilikom razmene površinskih 3D modela, pošto se može desiti da CAD softver sa manjom podešenom tolerancijom neće moći kvalitetno uvesti model na kojem je tolerancija velika. Softver će uvesti površi (zakrpe), ali neće moći međusobno da ih zašije.
Preporuke za tolerancije:
Ako modelirate koncept modele koji se neće koristiti za proizvodnju, onda možete koristiti veće tolerancije. Na ovaj način ćete pojednostavili proračune koje softver mora da obavlja, a proračunati oblici zakrpa će biti jednostavniji. Primeri: 3D modeli za renderovanje ili animaciju, 3D modeli za početne iteracije, istraživački modeli.
- Maksimalna širina procepa (Maximum gap distance): 0,01mm
- Tolerancija ugla (Angle tolerance): 1° - 0,1°Ako ćete vaš model koristiti za izradu prototipa ili proizvodnju, od suštinske je važnosti da pre proizvodnje izaberete ispravnu toleranciju. Precizan izbor zavisi od proizvoda, materijala i korišćenog proizvodnog procesa.
- Maksimalna širina procepa (Maximum gap distance): 0,01-0,001mm
- Tolerancija ugla (Angle tolerance): 0,1°Veoma uske tolerancije se obično podešavaju samo privremeno da bi se rešili specifični problemi. Koristite ih samo ako posedujete iskustvo u površinskom modeliranjuu ili ako Vam je tako rekao nadređeni.
- Maksimalna širina procepa (Maximum gap distance): 0,001-0,0001mm
- Tolerancija ugla (Angle tolerance): 0,1°
Površinski modelari obično imaju posebne alatke pomoću kojih možete pronaći ivice na kojima su procepi širi od tolerancije modeliranja. Neki softveri imaju čak i alatke koje će automatski probati da pooprave površi i međusobno ih zašiju.

Nezašivene ivice površinskog 3D modela